e-Eğitim Trendi

Talep Üzerine Eğitim Öğrenenleri Nasıl Güçlendirir?

Haz 13 • E-ÖĞRENME, EĞİTİM İÇERİĞİ, GENEL • 185 Views • Yorum yok Talep Üzerine Eğitim Öğrenenleri Nasıl Güçlendirir?

Bu yazıda istendiği zaman alınabilen bir online eğitim modelinin öğrenenleri eğitim deneyimin merkezine koyarak nasıl yetkilendirdiğini bulacaksınız.

Talep Üzerine Eğitim Öğrenenleri Nasıl Güçlendirir?

Bilginin parmak uçlarımızda ve bir Google aramasıyla kolayca erişilir olmasına alıştık. Teknolojik gelişmelerin sonucu olan bu durum, eğitim sektöründe de etkilerini gösteriyor; öğrenenler eğitim içeriğine nasıl ve ne zaman ulaşacakları üzerinde daha çok kontrol sahibi olmak istiyorlar. Bu makalede talep üzere eğitimin öğrenenleri nasıl güçlendirdiği incelenecek.

Talep Üzere Eğitim:  Self-Servis Öğrenim Açık Büfesi

Günümüzde öğrenenler genellikle ne ve ne zaman istediklerini bilmektedirler ve eğitimlerinde belli bir oranda kontrole sahip olmak isterler. Talep üzere eğitim modelinde öğrenci katılımı, bilginin tutulması ve özümsenmesi artar. Bu modelle öğrenciler istediklerini seçme ve isterlerse sunulan olanakların hepsinden faydalanma şansını bulurlar.

Talep üzere eğitimin özellikleri nelerdir?

1 ) Eğitime istendiği zaman erişim.

Yeni bir firmada çalışmaya başladığınızı düşünün. İlk haftanız ve rolünüze alışmaktasınız. Oryantasyon ve uyum eğitimini tamamladıktan sonra görev ve süreç olarak düzenlenmiş ve iyi organize edilmiş bir eğitim kataloguna nasıl erişeceğiniz size gösteriliyor. Size, zorunlu olarak bitirmeniz gereken bir eğitim olmadığı, ihtiyaç duyarsanız istediğiniz vakit eğitimlere göz atabileceğiniz söyleniyor. Yeni bir çalışan olarak alacağınız, altta yatan mesaj “Sana güveniyoruz, istediğin bilgiyi gerektiğinde al ve kullan. Henüz ihtiyaç duymadığın ya da zaten biliyor olduğun bilgileri sana yüklemeyeceğiz”’dir. Bu mesajla daha yetkili hissetmez miydiniz? Talep üzerine eğitim modeli, hâlihazırda biliyor olabilecekleri tüm bilgileri onlara yüklemek yerine karar verme işleminin bir kısmını bireylere bırakır.

2 ) Değerlendirmeyi yeniden tanımlama.
Değerlendirme için her zaman yanlış yer ve zaman olacaktır; mesela sonuçların toplanıp yasalara uyum gerekliliklerini karşılamak için tutulması gereken bir durumda olduğu gibi. Fakat kurallarla belirlenmiş eğitimden, açık erişimli talep-üzerine eğitime geçişle birlikte, değerlendirmenin de yeniden tanımlanması gerekir. Formel değerlendirme geçme oranları ve tamamla takibi yerine, analizlerin ve tüketim istatistiklerinin kullanımı, öğrencilerin ne sıklıkla ve ne zaman belirli eğitimlere eriştiklerini öğrenmek için daha faydalı olabilmektedir. Bu bilgi sayesinde katıldıkları veya katılmamayı tercih ettikleri eğitimleri görerek bireylerin yeterli oldukları alanlar hakkında daha iyi bir anlayış geliştirebilirsiniz.

3 ) Öğrenme deneyimini kişiselleştirme.

Öğrenen merkezli, talep üzere online eğitimin bir başka önemli özelliği kişiselleştirmedir. Kişiselleştirme, kayıt esnasında öğrencinin adını almak ve bunu kişisel hoş geldin mesajlarında kullanmak kadar basit olabileceği gibi belirli kriterlere bağlı olarak bireylere içerik sunma şeklinde de olabilir. Kişiselleştirme, ayrıca öğrenenlere online öğrenim deneyimlerini özelleştirme imkanı vererek de sağlanabilir. Özelleştirme imkânları sunmak onları kontrol hissi vererek güçlendirir ve daha fazla katılıma yol açılmış olunur.

WIIFM (Benim çıkarım ne?) sunma.

Benim çıkarım ne sorusunu açıkça cevaplamak yeni nesil öğrencilerin özellikle de y jenerasyonunun katılımını sağlamak için önemlidir. Eğitim katalogunuzda her bir eğitim modülü için önemli çıktıları ve işe yarar bilgileri anlatan kısa, betimleyici ifadeler kullanmak, özellikle de öğrenime erişmeye akışkan/değişken bir yaklaşım kullanırken, bireyleri eğitimi tamamlama konusunda güçlendirebilir.

Talep üzerine online eğitim öğrenenleri sürücü koltuğuna oturtur ve bireysel gereksinim ve ihtiyaçlara göre kişiselleştirilmiş bir eğitim tecrübesi sunarak ihtiyaçlarına göre kendi yollarını çizme olanağı tanır. Kurumunuz dâhilinde olumlu bir eğitim kültürünün temellerini atabilme yolunda, öğrenenleri yetkilendirmek önemli bir rol oynar.

 

Related Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

« »