Önümüzdeki 5 Yıl İçin 3 e-Eğitim Piyasa Trendi

Oca 2 • AKADEMİK, E-ÖĞRENME, GENEL, UZAKTAN EĞİTİM • 539 Views • Yorum yok Önümüzdeki 5 Yıl İçin 3 e-Eğitim Piyasa Trendi

e-Eğitim piyasası oldukça büyük bir piyasa ve büyüyüp genişlemeye de devam ediyor. Bu yazıda, 2017-2021 yılları için küresel olarak e-Eğitimin mevcut durumu ve geleceği üzerine bağımsız bir rapor olan Docebo’nun e-Eğitim Piyasa Trendleri ve Tahminleri raporundaki bazı bulguları inceleyeceğiz: 

Yılın bu dönemi başarılar, kaçan fırsatlar ve zorlukların değerlendirildiği ve geleceğin neler getireceğiyle ilgili değerlendirmelerin bolca yapıldığı bir zaman dilimidir. Docebo’nun e-Eğitim Piyasa Trendleri ve Tahminleri raporu üzerinden biz de aynısını yapacağız. Rapor, 2016’ın en büyük e-Eğitim eğilimlerini içermenin yanında gelecek beş yılda eğitim yönetimi sistemi pazarını domine edecek trendleri de keşfetmeye çalışmaktadır.

Rapordaki 3 önemli bulgu şu şekilde:

1. Eğitim Piyasası Dev Boyutlarda ve Yükselişte

eEğitim piyasasının küresel olarak büyüklüğü 165 milyar dolar  ve 2016 ve 2023 arasında yüzde 5 oranında büyüyerek 240 milyar doları aşması bekleniyor. Ayrıca Orta Doğu gibi daha az varlık gösterdiği bölgelerde de bir yükseliş söz konusu.

Bunun sebepleri karmaşık ve konuyla ilgili pek çok olası gerekçe raporda incelenmektedir. e-Eğitim hedefleri için daha düşük bütçeler ayrılmış olması (geleneksel eğitim yöntemlerine göre) ve eğitimde artan esnekliğin önümüzdeki yıllarda sektördeki büyümeyi yönlendirmesi bekleniyor.

2. Mesleğe-Özgü Teknik Becerilerin  Egemenliği

Kurumların ürettiği eğitim tipleri önemli miktarda çeşitlilik göstermekle birlikte, her işletmenin temelde bazı ana gereksinimleri vardır. İşe özgü beceriler, uyumluluk ve liderlik gibi…

Raporda bahsedildiği gibi,  ATD’nin 2015 Sektörün Durumu analizine göre, geride bıraktığımız yıl için kuruluşlar dahilindeki eğitim içeriklerinin en önemli 3 alanı şunlardı:

  1. Yönetimsel ve denetimsel.
  2. Meslek veya sektöre özgü.
  3. Zorunlu ve uyumluluk

Aynı şekilde, Brandon Hall Grubu’nun Öğrenme ve Gelişim Cevaplar Kitabı’na (2015) göre de eğitimlerin yüzde 40’ının mesleğe özgü olduğu sonucuna ulaşılmaktadır.

3. İçerik Yazarlığı Satın Alma Piyasası Gelişip  Olgunluğa Ulaşıyor

Research and Markets raporuna göre, içerik yazma araçları pazarının küresel olarak 2016-2020 döneminde 7.72% ‘lik bir beş yıllık büyüme gerçekleştireceği öngörülüyor.  Eğitim Yazarlığı Araçları piyasası, Articulate ve iSpring’in yaklaşık 90,000 kurumluk kullanıcı tabanı ile masaüstü araçları tarafından domine edilmeye devam edeceği düşünülüyor.

Konu yazarlık araçları olduğunda, müştericiler, duyarlı bir tasarım, daha fazla video kullanımı ve kullanıcı tarafından içerik oluşturulması ve yönetimi gibi içerik yazarlığı araçları için esas olan öğeleri talep etmektedirler. xAPI (Tin Can) uyumluluğu da yazarlık araçlarından talep edilen başka bir yeni özelliktir. Benimseme bakımından niş bir ürün olsa da gelecek yıllarda oyunun kurallarını değiştirmesi öngörülmektedir.

Raporda, okuyucuların ilgisini çekecek önemli konulardan bazıları şunlar:

  • e-Eğitim pazarının küresel büyüklüğünün bir değerlendirilmesi, eEğitim hedefleri için ayrılan bütçeler ve Öğrenim ve Gelişim Sektöründe büyüme ve gelişimi yönlendiren dinamikler
  • e-Eğitim piyasasında, sosyal öğrenme, mobil öğrenme, mikroöğrenme, kurumsal MOOClar ve daha fazlası gibi ortaya çıkan trendler
  • Oyun tabanlı öğrenme, oyunlaştırma ve giyilebilir teknlojiler gibi eEğitimdeki potansiyel devrimci yeniliklere, kendinden önceki teknolojinin yerini alan teknolojilere (disruptive technology) ve yaklaşımlara bir bakış
  • Dünya genelindeki coğrafi pazarlarda eEğitimin benimsenmesi ve devam eden kullanımı ile ilgili düşünceler (bu pazarlarda değişim ve büyümeyi nelerin yönlendirebileceği gibi)

Umarız bu kapsamlı rapor öğrenim ve gelişim uzmanlarına 2017-2021 yılları arasında eEğitimin küresel manzarasını değerlendirme,  eğitim strateji ve programlarını bir sonraki seviyeye taşıyacak sağlam kararlar verme ve genel Öğrenme ve Gelişim performanslarında daha fazla başarı sağlama adına etkili bir kaynak olur.

 

Related Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

« »