Online Eğitimde Kendine Güven Geliştirmenin Önemi

May 25 • E-ÖĞRENME, GENEL • 459 Views • Yorum yok Online Eğitimde Kendine Güven Geliştirmenin Önemi

Kendimizi etkili şekilde değiştirebilmek için öncelikle algılarımızı değiştirmemiz gerekir. Online eğitimde kendine güvenin rolü nedir? Bu yazıda beceri ve yetenek üzerine olan algıların, kurumsal e-Eğitim stratejisine etkilerini inceleyeceğiz.

Online Eğitimde Kendine Güven Nasıl Geliştirilir

Kendimize ve başarma yeteneğimize inanırsak gerçekten imkansız diye bir şey var mıdır? Bu, özellikle de zorlayıcı ödev ve konular işin içine girdiğinde, her online eğitim deneyiminin özünde yatan sorudur. Online eğitim faaliyetinin zorluğu, önemli bir etken olsa da, genellikle kendine güven en önemli konudur. Eğer çalışanlar zeki olduklarına inanıyorlarsa kendini gerçekleştiren kehanetlerini başarmak için yeni bilgi ve beceriler peşinde koşmaya daha yatkın olurlar. Kendine ve yeteneklerine inanan çalışanların şunları yapma iradesi olur:

Daha zorlu profesyonel hedefleri başarma.

Kim olduklarını bilen kurum içi eğitim katılımcıları, daha zorlayıcı hedefler koyma ve başarma konusunda yetkindirler. Yeterli miktarda kendine güven ve öz-kararlılıkları olduğundan yeni mücadelelere girmekten korkmazlar. Maalesef pek çok kurumsal eğitim katılımcısı hedeflerine ulaşma konusunda şüphe duymaktadır. Kendine güvenenlerse, riskleri bilir ve istediklerini başarmak için çok çalışmaları gerektiğini kabul eder. Bu, kararlılıklarını artırır. Bu bireyler cesaretlerini sınar ve her şeyi başarabileceklerini kendilerine kanıtlarlar. Sonuç olarak online eğitim sürecinden daha fazla fayda elde ederler. Çalışanların, kendi eğitim hedef ve amaçlarını belirlemelerini sağlayın. İlerlemelerini izlemelerine ve yol boyunca davranışlarını iyileştirmelerine izin veren periyodik online değerlendirmeler yapın.

  1. Güçlü yanlarını belirleyip zayıf yanlarını geliştirme.

Kendine güvenmek zayıf yönlerinizi göz ardı edip sadece güçlü yönlerinize odaklanmanız demek değildir. Aslında tam tersi geçerlidir. Özgüven, öğrenenlerin zayıf yanlarını görmeleri için davranış ve alışkanlarını analiz etmelerini teşvik eder. Bu, bireyler olarak sürekli olarak gelişmelerini sağlar. Ayrıca güçlü yanlarından hayatlarının her yerinde faydalanmayı bilirler. Kurum içi eğitim katılımcılarını branşlaşma senaryolarına ve simülasyonlara katılma konusunda cesaretlendirin ve onlara anında yapıcı geribildirimler verin. Güçlü yanlarına ve gelişim alanlarına odaklanın. Zorlanan katılımcılar, kavrayışlarını derinleştirecek eEğitim makaleleri veya videolar gibi ekstra kaynaklardan da faydalanabilirler.

  1. Başarısızlıkları öğrenim fırsatlarına dönüştürme.

Bu, özgüvenli kurum içi öğrenicileri diğerlerinden ayıran özelliklerden biridir. Hata ve başarısızlıklara yenilgi olarak bakmak yerine bunların öğrenme ve kendini geliştirme fırsatları olduğunu bilirler. Her tökezleyip düştüklerinde durumu incelerler, nerede yanlış yaptıklarına bakarlar ve devam edebilmek için gereken becerileri geliştirirler. Bazı akranları geçmiş hataları veya yargılama yanlışlarını saplantı haline getirirken, öz güvenli olanlar, bu durumun ilerlemeye engel olacağını bilir, ilerlemeye devam eder ve iyi ya da kötü her online eğitim deneyiminin onları hedeflerine bir adım daha yaklaştıracağını kabul ederler. Hata yapmanın değerini vurgulayan bir destekleyici online eğitim kültürü oluşturun. İyi giden çalışanları pekiştirin ve daha kötü performans gösterenlere rehberlik ve yapıcı geribildirim sunun.

  1. Akran kabulü ve onayı ihtiyacını ortadan kaldırma.

Yetkin, zeki ve becerikli çalışanlar, akran onayına ihtiyaç duymazlar.  Doğru yolda olduklarını bilirler ve bu, hedeflerine doğru yürümek için yeterli sebeptir.  Kendilerini  sürekli başkalarıyla karşılaştırmaz ve akranlarının kendi kararlarını onlara dikte etmesine izin vermezler. Sonuç olarak online eğitim süreci boyunca bu, onları azınlık konumuna koysa da, inançlarını ve kişisel değerlerini izleme iradeleri olur. Çalışanlara kendi hızlarında gitmelerine izin veren kendine kılavuzluk eden online eğitim dersleri sunun. Bunları, başkalarının görüşlerini tanıma ve onlara saygı duyma konusunda yardımcı olacak ve kendi kavrayışlarını genişletecek grup-tabanlı aktivitelerle eşleştirmek de önemlidir.

  1. Kendi yöntemleriyle engelleri aşma ve başarıya ulaşma.

Bazı çalışanlar engeller karşısında yılar ve gerekli özgüveni ve bunları aşmayı deneme konusunda gerekli özfarkındalığı gösteremezler; bu da genellikle başarısızlığa yol açan bir tavra neden olur. Online eğitim durumlarında, süreçten vazgeçer veya bırakırlar. Özgüvenli kurumsal eğitim katılımcıları, engellerle karşılaştıklarında sorun çözme ve etraflıca düşünme becerilerini harekete geçirirler. Engelleri aşma ve başarıya doğru ilerleme yolunda her yolu düşünürler. Bu kişiler, yaptıkları işte öğrenme ve daha iyi olma yolunda karşılarına çıkan fırsatları değerlendirirler. Yaşam boyu öğrenirler ve vakitlerini, çabalarını ve yeteneklerini engelleri aşmada kullanırlar. Sonuç olarak yeteneklerini düzenli olarak uygulayarak daha da iyi hale getirirler. Her çalışan için kişiselleştirilmiş online eğitim yolları yaratın. Özelleştirilmiş online değerlendirmeler, aktiviteler ve ihtiyaçlarını temel alan hedefler sunun. Kendi yollarını seçmelerine imkan tanıyın ve online eğitim sürecinde daha fazla kontrol sahibi olmalarını sağlayın.

Özgüven online eğitimde esasidir; öğrenenlere gerçek potansiyellerini gerçekleştirme, daha büyük ve daha iyi hedeflere doğru yol alma imkanı verir. Özgüven konusunda sorunu olan öğrenenlere övgüde bulunarak, destekleyici ve ilham verici bir online eğitim kültürünün temellerini atarak yardımcı olun.

Related Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

« »