Öğrenme Hedefleri Üzerinden Eğitim Kursları Oluşturma

Nis 3 • E-ÖĞRENME, EĞİTİM İÇERİĞİ, GENEL, LMS • 543 Views • Yorum yok Öğrenme Hedefleri Üzerinden Eğitim Kursları Oluşturma

Öğrenme hedefleri, çalışanların işe alım ve alışma süreçlerinin stratejistlerce ulaşılmak istenen nihai sonuçları hakkında genel bir fikir vermelidir. Öğrenim katılımcılarınızın ihtiyaçları ekseninde eğitim kursları oluştururken, sıkıcı olandan bağlayıcı ve cazip olana doğru yol alırsınız. Öğrenme hedeflerinden eğitim kursları inşa ederken dikkate almanız gereken bazı noktalar şunlardır:

Öğrenme Hedeflerinden Yola Çıkarak Eğitim Kursları Nasıl Yaratılır?

Hepimiz bitmek bilmeyen sıkıcı bir anlatım içeren eğitimlerde yer almışızdır. Bu gibi durumlarda ders sonunda dışarı çıktığımızda sunulan bilgileri bir yana bırakın, ismimizi dahi zor hatırlayacak hale geliriz. Peki, bu sıkıcı ve faydasız çalışan işe alım ve alıştırma yöntemine dur diyebilir miyiz? Çözüm, sandığınızdan daha kolay.

Bir eğitim kursu iki kısım olarak anlaşılmalıdır: Öğrenme hedefi ve öğrenen deneyimi.

Öğrenme Hedefleri

Öğrenme hedefi, eğitim kursunun nihai sonucunun hızlı bir özetidir ve eğitimin ilk birkaç dakikası dahilinde mevcut olmalı ve sunulmalıdır. Çoğu eğitim kursu birden çok öğrenme hedefine ihtiyaç duyar; bunların her biri 3 ana soruya cevap veriyor olmalıdır.

  1. Öğrenim katılımcısı neyi öğrenmeli/yapıyor olmalıdır?
  2. Öğrenim katılımcısının, eğer varsa, kısıtları ve gereksinimleri nelerdir?
  3. Hedefi başarıyla tamamlamak ne anlama gelmektedir ve ne zaman tamamlanmış olmalıdır?

Bu soruların cevaplarına sahip olmak, iyi bir başlangıç olsa da, öğrenme hedeflerinizin kesin olarak alakalı (relevant) olduğunu göstermemektedir. Öğrenme hedeflerini bir seferde ‘yapıldı ve bitti’ zihniyeti ile algılamamalısınız. Öğrenme hedefleri oluşturmak sürekli bir gözden geçirip düzeltme, ilgililik sağlama ve geliştirme sürecidir. Peki, doğru öğrenme hedefine nasıl karar veririz? O zaman, kendimize birkaç soru daha soralım.

  • Eğitim kursunu kim alıyor?
  • Eğitim kursunun nihai amacı nedir?
  • Öğrenim katılımcıları öğrenme hedefine nasıl ulaşacaklar?

İki gruptaki sorulara da yanıt verebilmek, size, öğrenme hedeflerinizi eğitimle alakalı ve ilişkili tutacak sağlam bir oyun planı sunacaktır. Fakat iyi belirlenmiş bir hedef, eşitliğin sadece bir yarısını oluşturmaktadır; aynı zamanda öğrenim katılımcısının deneyimi üzerine de düşünmemiz gerekmektedir.

Öğrenen Deneyimi

Öğrenme deneyimi, her şeyden çok, eğitim sürecine elverişli bir eğitim ortamı yaratmakla ilgilidir. Bunu yapmak için, kitlemizi tanımamız gerekir: Yaş, deneyim, sevilen, sevilmeyen şeyler, kişilikler vesaire… Bunu şöyle düşünebilirsiniz; hiçbir deneyimi olmayan 10lu yaşlarında bir gence, birkaç senelik tecrübeye sahip olan orta yaşlı bir kişiye göre farklı bir eğitim verilmesi gerekir. Kitlenizi tanıdıktan sonra, öğrencinin deneyimini arttırmasına ve belirlenmiş kitlenizle ilişki kurmasına yardımcı olacak birkaç faktörü göz önüne almalısınız.

Bana Bir Neden Ver

İnsanlar bir sebepleri olduğunda her şeyi daha iyi hatırlarlar. Planlama yaparken kendinize şu soruyu sorun: “Bu öğrenmeyi ne daha kişisel hale getirir”. Bu eğitim daha iyi bir tecrübe, daha çok para veya daha iyi bir iş güvenliği sağlayacak mı? Daha başlangıçtan, öğrencilerinizi, eğitim deneyimlerinden en fazla faydayı sağlama konusunda motive edecek nedenleri tanımlayın.

Beni Öldürmeyen Daha Güçlü Kılar

Hepimiz deneyimler aracılığı ile iyiyi kötüyü ve çirkini öğreniriz. Geçmişteki konuyla ilgili deneyimler temel alınarak bunların üzerine inşa edilmelidir. Bu, aynı zamanda insanların eğitimi önemsemesinin de iyi bir nedeni olmakla birlikte eğitimleri ile ilişki kurmalarına da yardımcı olur. Eğitimi kişiselleştirebildiklerinde ve “Bu, beni nasıl daha iyi hale getirecek” sorusuna cevap verdiklerinde, eğitim, teorikten pratiğe doğru yol almış olur.

Kaderim Kendi Elimde

Yetişkin olmanın güzel yanlarından biri de kendi hayatınızı kontrol etmeniz, nasıl yaşayacağınıza ve neler yapacağınıza karar vermenizdir. Öğrencilerinizin bu kontrolü sürdürmelerine olanak tanıyın ve onlara kendi hayatlarını kontrol edebilme konusunda saygı gösterin. Bu, onlara eğitimde daha kişisel bir menfaat sunacaktır. Bunu sağlamayı, öğrencilerinize nasıl öğrenecekleri, nasıl değerlendirilecekleri gibi konularda karar verme olanakları sunarak başarabilirsiniz.

Sorunlar?

İnsanların sorun çözme güdüsü ve azmi vardır; bu nedenle onlara problemler sunun. Öğrenim katılımcılarınızı bilgi yığınlarıyla boğmak yerine, onlara sorun çözme tarzında bir öğrenim deneyimi sunun. Bu, daha derin düşünce süreçlerini harekete geçirerek öğrenme ve hafızayı da daha iyi hale getirir.

Bunun Benimle Ne İlgisi Var ?

Sizinle hiçbir ilgisi olmayan bir şey öğrenmek ister miydiniz? Pek çok farklı kavramda olduğu gibi, bu kavram da eğitimi kişisel ve ilgili hale getirme ve onlara öğrenmek için iyi bir neden vermekle ilintilidir. Başlangıçtan itibaren, bunun sadece bir eğitim değil, onları daha yetenekli, daha mutlu ve daha iyi bir kişi yapmaya çalışan bir süreç olduğunu gösterin.

Öğrenme ve Öğrenen Deneyimi

İyi bir eğitim kursu saygıdan ibarettir. Hedef kitlenize, harcayacakları zamana, deneyimlerine ve her birine birey olarak saygı duyun. Bunu yapmak için, hem hedeflere hem de deneyime odaklanmayı unutmayın. İyi oluşturulmuş bir hedef öğrenim katılımcılarına bir amaç verebilir ama buna nasıl ulaşacaklarını onlara gösteremez. İyi bir deneyim, öğrenim katılımcılarına faydalı beceriler verebilir ama uygulamaya geçirme konusunda sebep veremez. Gerçekten olağanüstü olan bir eğitim; ilgili öğrenme hedeflerini, bağlayıcı ve cazip bir öğrenen deneyimi ile birleştirmekle ortaya çıkar.

 

 

 

Related Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

« »