Milenyum Öncesi Doğanlar İçin Öğrenim Stratejisi Hazırlama

Haz 10 • E-ÖĞRENME, GENEL • 154 Views • Yorum yok Milenyum Öncesi Doğanlar İçin Öğrenim Stratejisi Hazırlama

Y kuşağı, teknoloji ile büyüyen, teknoloji kullanmaktan ve teknolojinin hayatının bir parçası olmasından rahatsız olmayan son nesildir. Onlar için teknoloji, hayatlarının bir parçası ve adeta bir uzuvları gibidir. Teknolojinin hayatlarını daha kolay, daha hızlı, daha esnek ve daha etkileşimli hale getirmesini isterler. Y kuşağı, çoğunlukla teknolojinin evlerinin, içinde yaşadıkları toplulukların ve işlerinin bir parçası olmasını isteyen kişilerden oluşuyor. İnternette bu neslin sığ, disiplinsiz, isteksiz ve aşırı derecede talepkar olduğunu söyleyen pek çok makale bulabilirsiniz. Bu tespit, biraz da genelleme içeriyor.

Milenyum Öncesi Doğanlar(Y Kuşağı) İçin Öğrenim Stratejinizi Nasıl Hazırlamalısınız?

Y kuşağı, demografik bir gruptan ibaret değildir; daha çok bir zihniyettir. Eldekiyle yetinmeyip “Daha iyi bir yolu olmalı / Bu araç bundan daha iyisini yapabilir mi? / Başka yolu yok mu?” gibi sorular sormaktan çekinmeyen bir zihniyettir. Bu nesildekiler, alternatifler bulmada uzmandırlar çünkü kötü bir kullanıcı deneyimine takılı kalmak istemezler. Bu nesil, kendilerinin teknolojiye değil teknolojinin kendilerine adapte olması gerektiğine inanan bir nesildir.

Eğitim ve öğrenmeye gelirsek, milenyum öncesi doğan bu neslin, eğitimden farklı beklentileri vardır. Sıkıcı ders anlatımlarıyla verilen statik içerikler onlar için çok verimli olmayacaktır. Öğrenime yardımcı olması için internet ve online kaynakların kullanımı bu durumda kaçınılmaz bir sonuçtur. Bu sebeple, içerik sağlayıcıları bu kuşağı hedef alan online eğitim stratejileri geliştirmelidirler

  • İlgililik ve Sebeplerin İzahı

Bu kuşak için her şeyin konuyla ilgisi ve mantıklı açıklaması olmalıdır. Daha az otoriter ortamlarda yetişmiş olduklarından hareket ve kararların sebeplerinin izah edilmesine alışkındırlar. Bu sebeple, konu öğrenim ve özellikle  online eğitim olduğunda, eğitim sağlayıcıları, bilgileri öğrenciyi çekecek ve meşgul edecek bunun yanında hayatla olan ilgisini, veriliş sebebini ve arkasındaki alt metni açıklayan bir şekilde sunmalıdırlar. Bu yüzden, uygulamalı dersler ve çalışma materyalleri bu neslin bilgi keşfi için esasi hale gelmiştir.

Y kuşağı, 7,7 milyonla ABD’deki en kalabalık nüfus öğelerinden biridir. Akıllı telefon kullanımında en büyük orana sahip gruptur. Nielsen Mobile Youth Telefonica 2014-2015 araştırmasına göre,  bu gruptaki insanların yüzde 84’ünün akıllı telefonu vardır. Sorularına cevap bulmak ve pek çok sebep için akıllı telefonları kullanırlar. Bu yüzden bu nesli hedef alan bir online eğitim stratejisi, mobile optimize edilmiş olmalıdır. Araştırmalara göre dikkat süreleri daha kısa olduğundan, uzun eğitim materyalleri öğrenime fayda sağlamayacaktır. Onlar için hazırlanan materyaller kısa, öz, mobil ve her yerden her zaman ulaşılabilir olmalıdır.

ABD’deki Y kuşağı ayda yaklaşık olarak 30 saatini sosyal uygulamalarda geçirmektedir. Sosyal olarak bağlı bir nesil olarak, sosyal medya vasıtası ile arkadaşları ve meslektaşları ile iletişim kurmakta yabancılık çekmezler. Ayrıca pek çok işlerinde de sosyal ağlardan faydalanırlar. Sosyal medyayı online eğitim stratejisinin bir parçası olarak entegre etmek öğrenim deneyimlerinde önemli rol oynar. Bu kuşak sosyal medyayı kullanarak projeler üzerinde işbirliği yapar, sorunları çözmek için akranlarıyla çalışır, online ödevleri yapar ve proaktif geribildirim sunar.

Y kuşağı çalışma ve oyunun beraber olmasını sever. Bir ölçüye kadar haklılar. İşler hep sıkıcı ve zevksiz olmak zorunda değildir. Öğrenmeye eğlence ve yaratıcılık katarak iş dünyasında veya eğitim kurumlarında verim artırılabilir. Online eğitim stratejilerinde oyunlaştırma kullanmak öğrenim materyaline hikaye unsuru katar ve hedefler, kurallar ve mücadeleler sunarak öğrenenlerin bağlılığını artırmada yardımcı olabilir. Oyunlaştırma ile ileri etkin hareketlere yol açan anında geribildirimler alınır ve daha derin bir öğrenme gerçekleşir.

  • Video Öğrenme.

Video günümüzde metinlerin yerini alıyor. Hepimiz özellikle de y kuşağı zengin ve bilgilendirici videoların etkisine kapılıyor. Bundan dolayı metin yoğunluklu sitelerin yerini dinamik, video bakımından zengin web siteleri alıyor. YouTube ve Vlogların hızlı büyümesi video içeriklerinin popülerliğinin bir kanıtı. Öğrenim içeriğine gelirsek, eğitim amaçlı videoları kısa ve öz tutmak bu kuşağın ilgisini kaybetmemek açısından mühimdir. Uzun içerikler bölümlenip kısa parçalar halinde ve yüksek kaliteli video formatında özetlerle sunulduğunda, bilgilerin akıllarında kalması daha olası olmaktadır.

Related Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

« »