Eğitim Manzarasını Değiştirmekte Olan 8 e-Eğitim Trendi

May 30 • E-ÖĞRENME, GENEL • 132 Views • Yorum yok Eğitim Manzarasını Değiştirmekte Olan 8 e-Eğitim Trendi

e-Eğitim trendleri beşikten mezara bir aktivite haline gelmiştir. Yeni yürümeye başlayan çocuklar için eğitici oyunlarla başlayıp yaşlılıkta beyni esnek ve uyanık tutan oyunlara kadar e-Eğitim hayatımızda yer alır. Teknoloji gelişip daha sofistike hale geldikçe e-Eğitim program ve olanaklarının gelişmesi de kaçınılmazdır.

e-Eğitim Trendleri ile Eğitim Manzarası Nasıl Değişir?

İlk başta eğitmenler özellikle de başlangıç seviyelerinde sınıf öğrenimi desteklemeye uygun eğitici oyunlardan faydalandılar. Bilgiye erişim kolaylaştıkça internet, öğrencilerin ve profesyonellerin araştırmalarında tamamen kabul edilebilir ve değerli bir yer aldı. eEğitim diğer girişimlerin gerisinde kaldı çünkü eski mektupla öğretim eğitmenlerin hafızalarında hala aktif olan olumsuz izler bırakmıştı. Şimdilerde eEğitimin sınıf çalışması, kariyer eğitimi yanında hayatın da bir gerçeği olmasıyla daha yaygın bir kullanıma ulaştı. Geleneksel eğitimle tam anlamıyla yarışabilmesi için sürekli iyileştirme asıl mesele haline geldi. eEğitimin karşılaştığı bazı zorluklara karşı koyma ve aşmayı vadeden 8 yeni eEğitim trendi şunlar:

  1. Daha fazla öğrenci katılımı ve işbirliği.

Online öğrenimin sorunlarından biri öğrencilerin birbirlerinden izole olması durumudur.  Süreç genellikle şu şekilde idi; ödevleri tamamla, teslim et, belki bazı durumlarda eğitmenle bir parça iletişim kur ve final notunu al. Şimdi ise işbirliği sağlayan yeni araç ve uygulamaların varlığıyla, dersler çok daha farklı şekilde yapılandırılmakta. İşbirlikçi proje çalışması istisna değil norm halini almakta ve büyük bir boşluğu doldurmaktadır. e-Eğitimin karşılaştığı zorluklardan biri yüksek terk oranlarıdır. Öğrenciler arasındaki işbirliği ve dayanışmanın, online öğrencilere sınıf ortamının sosyal bağlarını sunması umulmaktadır. Bu bağlar kar dağıtmama oranlarına yardımcı olabilir. Ayrıca dayanışmacı bir atmosfer, öğrencileri nihai iş hayatına hazırlama açısından çok daha gerçekçidir. Teknoloji, iletişim için daha iyi araçlar yarattıkça online öğrenciler “gerçek” bir sınıftaymış gibi hissedeceklerdir.

  1. Yeni e-Eğitim trendleri ile online eğitim daha çok kabul ediliyor.

Babson Survey Research Group ve Online Learning Consortium tarafından gerçekleştirilen bir çalışmaya göre bu yılın Şubat ayında şu istatistikler yayımlandı. Araştırmaya göre, katılan eğitim liderlerinin 70.8%’i, kurumlarının uzun vadeli planlamalarında online eğitimin önemli bir rol oynadığını ifade ettiler. 74.1%’i eEğitim sınıflarından alınan öğrenme çıktılarının geleneksel sınıflardakiler kadar iyi olduğunu söyledi. eEğitim en azından yüksek öğrenimde yerini alıyor.

  1. Veri Kişiselleştirilmesi.

eEğitim sadece sınıf çalışması ile ilgili değil aynı zamanda öğrencilerin içeriğe hakimliği ve becerileriyle alakalı veri güdümlü bilgilerle de alakalıdır. Testing firmaları bunu yıllardır kullanmaktadır ama şimdilerde öğretmenler de sundukları her bir öğretme birimi için bunu kullanabilmektedir. Öğretmenler bireysel öğrencilerin hakim olma veya olmama durumlarını ayırabilmek için teknolojiden faydalandıklarında, bu herkesin faydasına olmaktadır. Bir sınıftaki her bir öğrenci tarafından ihtiyaç duyulan öğretim alanlarını hedef alan, daha çok bireyselleştirilmiş eğitim programları geliştirilebilmektedir.

  1. Öğrenimin kişileştirilmesi.

Bu, veri kişileştirilmesinin direkt bir sonucudur. Senaryo şöyledir: Johhny kesirler konusuna hakim olamamıştır. Dokuz aylık öğretim süresinde yetiştirmesi gereken bir matematik müfredatı olan öğretmeninin yüzdeler konusuna geçmesi gerekiyordur. Matematik kavramları kümülatif olduğu için Johnny yüzdeleri anlayamayacaktır. Verileri sayesinde öğretmen Johnny’nin durumunu bilir. Bu durumda ona kesirleri yeniden öğretmek için okul günlerinde farklı zamanlarda öğretim teknolojisi kullanabilir ya da öğrenciye evden erişim izni sağlayıp ailesinin yardımıyla bu konuyu öğrenmesini sağlayabilir.

  1. Yarı-zamanlı öğrenci kayıtlarında artış.

online öğrenci

Genel eğitim ve seçmeli derslerle hızlı bir şekilde derecesini almak isteyen yüksek okul öğrencisi online sınıf çalışmasını çözümü olarak görür; haftada bir gün zaman ayırabildiği geleneksel dersleri online sınıf çalışması ile desteklemek isteyen bekar anne, terfi için becerilerini güncellemek isteyen IT profesyoneli ve zamanında mezun olabilmek için krediye ihtiyaç duyan lise öğrencisi… Bu bireylerin tamamı eEğitim olanaklarından yararlanmaktadırlar. Bu eğilim devam edecektir çünkü insanlar ayırabildikleri zamanlarda eğitim alma esnekliğine talep göstermektedirler.

  1. Oyunlaştırma/Etkileşim.

oyunlaştırma

Eğitici oyunlar artık sadece çocuklar için değildir. Öğrenenlerin dikkatini çekip tutabilmek gerekir. Aslında klasik sınıflarda eğitmenler bunu yıllardır bilir. Online eğitim kurumları büyümek, daha fazla öğrenci kaydı almak ve onları tutabilmek istiyorsa, öğrenci katılımı konusuna özel önem vermelidirler. Şimdiden pek çok edTech startup’ı teslim sistemleri olarak zenginleştirilmiş ve sanal gerçeklik teknikleri geliştiriyorlar. Şirketler kısa, oyunla eğitim modülleri ve etkileşimli öğeler geliştirmekteler. Online sınıf çalışması geliştiricileri, etkileşim ve oyun içeren teknolojileri ne kadar çabuk benimserlerse o kadar iyidir.

  1. Mobil sınıf çalışması.

mobil e-eğitim

Sadece bilgisayardan sunulmak için verilen e-Eğitim nihai olarak kayıtlarda artışı başaramayacaktır. Tüm öğretimsel sunumlar mobil cihazlara uyumlu olmalıdır. eEğitim trendleri müşteri güdümlü bir sektör haline gelmekte ve rekabet sertleşmektedir.  Eeğitim programları tedarikçi ve geliştiricileri öncelikle kendi ihtiyaçlarını değil müşteri ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmalıdırlar.

  1. EdTech online eğitimi dönüştürecek.

Online eğitim büyük bir sektör olacak ve etkili ve maliyet etkin olarak hizmet sunanlar kazananlar olacak. 2015’te en çok fon olan 20 EdTech startup’ı sermaye yatırımcılarından 44 milyon dolardan 1 milyar dolara kadar yatırım aldılar. Bu kişiler gelecekte paranın nerede olacağını elbette biliyorlar. Girişimciler ve eğitimciler arasındaki işbirliği dünyanın her yerindeki öğrenciler için olanaklar sunacaktır. Üniversite eğitimi çoğu kişi için çok pahalıyken belli bir amaç için üretilmiş sınıf çalışmaları (mesela CodeAcademy) her yaştaki insanlara kariyer hedefleri için gereken özel becerileri kazandıracaktır.

Bunların yanında tabiî ki başka eEğitim trendleri de var ve genel olarak ana fikirleri: eğitimi erişilebilir esnek, meşgul edici ve uygun maliyetli hale getirmek üzerine.

 

Related Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

« »