e-Eğitimle Satış Personelinizin Performansını Artırmanın 3 Yolu

Şub 9 • AKADEMİK, E-ÖĞRENME, GENEL • 253 Views • Yorum yok e-Eğitimle Satış Personelinizin Performansını Artırmanın 3 Yolu

İşletmelerin başarısında sürekli eğitim ve personel eğitimi teknolojinin hızla geliştiği günümüzde hiç olmadığı kadar önemli hale gelmiştir. Bu yazıda e-Eğitimin satış personelinizin performansını iyileştirmede katkı sağlayabileceği 3 yoldan bahsedeceğiz. 

e-Eğitimle Satış Personelinizin Performansı Nasıl Artırılır?

Eğitim Kaynakları Bilgi Merkezi’ne göre, “Şirketler rekabetçi kalabilmek için piyasaya yeni ürün ve hizmetler sunmalıdır. Kuruluşların bu gereksinimi desteklemek için kullanabilecekleri  stratejilerden biri, satış ekibine gelir yaratmayı sağlayacak bir eğitim sunmalarıdır.” Öğreneceğiniz gibi, eEğitim, satış personelinin performansını artırmak için eğitimler sunmada mükemmel bir çözümdür.

e-Eğitim: Temeller

E-Öğrenimin en temel tanımı “elektronik öğrenme”dir. Ancak, bu, sadece bir okul veya üniversiteye çevrimiçi olarak katılmaktan, birkaç ders ve bir sertifika almaktan ibaret değildir. Günümüzde, yeni teknolojik gelişmeler sayesinde, şirketler, çalışanlarının satış becerilerini nasıl geliştireceklerini öğrenmeleri için e-Öğrenme’yi kullanabilmektedirler.

ABD Eğitim Bakanlığı’na göre, “Çevrimiçi öğrenme fırsatları, açık eğitim kaynakları ve diğer teknolojilerin kullanımı, öğrenme hızını artırarak eğitim verimliliğini artırabilmekte ve eğitim materyalleri veya programlarla ilişkili maliyetleri düşürebilmektedir.”

Geleneksel eğitime karşılık olarak eÖğrenmenin bazı Faydaları:

  • Belirli ihtiyaçlar için özel olarak ayarlanabilmesi
    eEğitimde, bir şirket, gereksinimlere göre müfredat belirleyebilir. Mesela firma, bir grup çalışan için pazarlama diğer bir grup için satış görgüsü konusuna odaklanmak istiyorsa bu, olanaklıdır.
  • Esneklik
    Geleneksel okul eğitimlerinde bir öğrenci bir dersin açılması için bir yarı dönem veya daha fazla bekleyebilirken belirli ders ve müfredatları hemen yaratabilen yazılım programları vardır.
  • İlerlemenin izlenebilmesi
    Karne beklemek yerine bir eEğitim dersine kayıtlı çalışanınızın ilerlemesini izleyebilirsiniz. Yöneticiler ayrıca her bir öğrenim katılımcısının başarılarını, güçlü ve zayıf yanlarını izleyerek buna göre bu kişilerin ihtiyaçlarını hedef alabilir.
  • Daha küçük bilgi parçaları
    Bir haftalık bilgiyi üç saatlik uzun bir eğitim videosuna sıkıştırmak yerine şirketler küçük bilgi parçacıklarından oluşan mini dersler yaratabilmekte ve daha etkili sonuçlar elde edebilmektedirler.

e-Eğitimin Daha İyi Satış Performansı Yaratmasını Sağlayan 3 Yöntemi

1. Anında Ürün Eğitimi

Bir ürünü satabilmek için satış görevlisi, o ürün hakkına bilgi sahibi olmalıdır (nasıl çalıştığını, yararlarını, fiyatlarını, bulunabilirliğini vb. bilmelidir). Ürünler değişebileceğinden, çalışanlar için bu bilgileri güncel tutabilmek oldukça önemlidir. Satış bölümünde pek çok personel ofis dışında müşterilerle çalışır ve herhangi bir şeyin değişip gelişmediğini görmek için ürünleri araştırmaya her zaman zaman bulamamaktadırlar. Kısa bir ürün güncelleme çevrimiçi semineri bu durumda çok yararlı olabilmektedir. Cep telefonlarına uyarılar ve bilgileri içeren e-postalar gönderilebilmektedir.

2. Erişilebilirlik

Haftada bir kez satış toplantıları yapmak pek çok çalışan için sıkıcı olma eğilimi göstermektedir. Çoğu zaman, toplantıdan sonra bilgiler kısa süre içinde unutulur. Ayrıca, tüm çalışanlar her zaman toplantılara katılamaz ve bu nedenle herhangi bir güncelleme veya önemli bilgileri kaçırabilmektedirler. E-Öğrenim sayesinde, çalışanlar güncel bilgileri ve güncellemeleri doğrudan dijital cihazlarına alabilmektedirler. Bu,  daha uygun olabilecek bir anda bilgileri indirip inceleyebilmelerini sağlar. Özellikle ofis dışında müşteri veya potansiyel müşteriyle çalışan satış personeli için bu, özellikle faydalıdır.

3. Sağlıklı Rekabet

Satış dünyası ve satış elemanları hâlihazırda rekabetçidir. Bununla birlikte, e-Öğrenim yoluyla yapılan dostane bir rekabet, personelin motive olmasına yardımcı olurken ihtiyaç duydukları önemli bilgileri ve eğitimi de sağlayabilmektedir. Oyunlaştırma, e-öğrenme süreçlerinin oyunlarla verilmesi sürecidir. Eğlenceli ve rekabetçi oyunların kullanımı, rekabeti teşvik etmek için mükemmel bir yoldur.

Satış Ekibinizin Performansını Geliştirmeye Yardımcı Olacak 5 Mikro-öğrenim Tipi

Sales Performance International’ a göre birden çok gün süren satış eğitimine ait öğrenim içeriklerinin yaklaşık olarak yüzde ellisi beş hafta içerisinde unutulmaktadır! İşin aslı şudur ki insanlar, öğrenim materyalleri ufak boyutlarda veya parçalarda olduğunda daha iyi öğrenmektedirler.

eLearning Industry’ye göre “Mikro-eEğitim, ders aktivitelerini daha başa çıkılabilir ve sindirilebilir hale getirerek öğrenci ve çalışanlara sunulan bilgileri daha kolay şekilde sindirme ve akılda tutma imkanı sunmaktadır.”

Satış personelinizin performansını geliştirebileceğiniz mikro-öğrenme tiplerinden bazıları:

1. Online oyunlar

Çalışan için firma tarafından eğitici bir şekilde tasarımlanan oyunlar ders yönelimli bir şekilde olmalı ve oyunda geçilen her seviye bir ders başarımına karşılık gelmelidir.

2. Slayt gösterileri

İnsanlar yazılı bilgiler yerine görsellerden daha iyi öğrenirler bu nedenle bazı slayt gösterileri çok etkili olmaktadır. Slaytlar kısa sürede değerli bilgiler sunar.

3. Videolar

Videolar da slaytlar gibi görsel oldukları için daha iyi bir öğrenme deneyimi sunarlar. Eğitici ve bilgilendirici kısa videolar eğlenceli ve çekici bir tonda geliştirildiklerinde dikkat çekici olur ve bilgilerin daha kalıcı olmasına katkıda bulunur.

4. İnteraktif Simülasyonlar

Pratik öğrenme bazı insanlar için olmazsa olmazdır ve bu, bilgileri ve öğrenilenleri pekiştirir. Mesela bir satış ekibine bir işlemi baştan sona nasıl gerçekleştirilecekleri gösterilir, daha sonra simülasyonla aynısını kendilerinin yapmaları istenir.

5. Podcastler ve Blog Yazıları

Podcastler ve blog yazıları da çalışanların uygunluk durumlarına göre dinleyip okuyabilecekleri diğer mikro-öğrenim araçlarındandır.

eEğitim işletmeler ve şirketler için giderecek daha önemli hale gelmektedir çünkü bu kurumlar da eEğitimin esnekliğinin faydaları yanında çalışanlarının öğrenme ve becerilerini geliştirmede kullanabilecekleri bu etkili yolları keşfetmektedirler.

Şirketin ürünleri ve hizmetleri, en yeni teknoloji ve en yeni eğilimler konusunda güncel kalabilmek, satış ekibinizin performansını büyük ölçüde artıracaktır.

 

 

Related Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

« »