e-Eğitim İçeriğiyle Etkileşimi Engelleyen 8 Engel

Kas 29 • E-ÖĞRENME, EĞİTİM İÇERİĞİ, GENEL • 181 Views • Yorum yok e-Eğitim İçeriğiyle Etkileşimi Engelleyen 8 Engel

Çevrimiçi öğrenim katılımcılarınızın başarılarını engelleyen bir şey var mı? e-Eğitim içeriği ile uğraşlarında zorlanıyorlar mı? Çevrimiçi öğrenci katılımında kademeli bir düşüş fark ettiniz mi? Bu makalede, çevrimiçi öğrencilerin e-Öğrenme içeriğiyle etkileşimini engelleyen en önemli  8 engeli ve bunların nasıl aşılacağını keşfedeceğiz.

Kusursuz bir e-Öğrenim dünyası olsaydı, herkesin çok geniş programları ve sonsuz dikkat aralıkları olurdu. Öğrenenler Her e-Öğrenme modülünü ve faaliyetini sabırsızlıkla bekler ve bolca içsel motivasyona sahip olurdu. Ama maalesef, e-eğitim profesyonellerinin başa çıkması gereken çeşitli engeller vardır. Ancak kazanan kombinasyonu bulup bu engelleri aştığımızda, şaşırtıcı derecede iyi e-Öğrenme deneyimleri sağlayabiliriz. İşte çevrimiçi öğrencilerin e-eğitim materyaliyle etkileşimini zorlaştıran en önemli  engeller ve bunları aşmak için 8 ipucu.

1. Sınırlı Teknoloji Deneyimi

Bazı çevrimiçi öğrenim katılımcıları, fazla bir e-eğitim deneyimine  sahip olmadıkları için e-Öğrenime geçme konusunda tereddüt edebilmektedirler. E-öğrenim’in yalnızca teknoloji meraklıları için olduğunu duyduklarından bugüne kadar bu alana girmekten kaçınmış olabilir. Aşması en zor olan konulardan biri budur çünkü bu, daha önceden var olagelen bir inançtır. Çevrimiçi öğrenciler bu alana katılmak için ileri teknoloji becerilerine ihtiyaç duyduklarına kendilerini inandırmıştır. Bu kişilere çevrimiçi eğitimler ve kişiselleştirilmiş destek sunarak endişelerini azaltabilirsiniz. Bu kişilerin Öğrenme Yönetim Sistemine nasıl erişileceklerini ve bunlardan nasıl yararlanacaklarını gösteren çevrimiçi demolar oluşturun. Onları, sayesinde süreci gösterip tanıtacağınız yeni bir e-Öğrenim web seminerine davet edin. Burada önemli olan kendilerini e-Öğrenim ortamında rahat hissettirmelerini sağlamaktır.

2. Geçmiş Deneyim

Herkesin e-Öğrenimle ilgili çok iyi geçmiş deneyimleri olmadığı için direnç gösteren katılımcılar olacaktır. Bu durum, özellikle sıkıcı çevrimiçi uyumluluk eğitim kurslarına katlanmak zorunda kalmış çevrimiçi öğrenciler için geçerlidir. Geçmişinizi silmek mümkün değildir, ancak onlara şu anki e-Öğrenme programıyla ilgili bir heyecan kazandırabilirsiniz. Avantajları önceden vurgulayın ve programın neler içerdiğini bilmelerini sağlayın. Kötü deneyime sahip çevrimiçi öğrencilerin daha fazla sürprize  özellikle de olumsuz sürprizlere toleransı azdır. Bu nedenle, e-Öğrenim kursuna neden katılmaları gerektiği ve bunun hayatlarını nasıl geliştireceği hakkında açık ve net şekilde bilgilendirmeler yapın. Ayrıca, mesela diğer e-Öğrenim kurslarında ortaya çıkan sorunlar gibi yönelmeniz gereken sorun alanlarını tanımlamak için anketler ve oylamalar yapın.

3. Motivasyon Eksikliği

Motivasyonun listenin üstlerinde yer alacağını tahmin etmişsinizdir. Ne de olsa, e-Eğitim profesyonellerinin en sık karşılaştığı zorluklarından biridir. Motivasyon eksikliğine pek çok şey sebep olabilmektedir. Fakat çevrimiçi öğrenim katılımcılarınızı bu sürece dahil etmenin ve aktif olarak katılımlarını sağlamanın bir yolu vardır: oyunlaştırma. Rütbeler, sertifikalar, puanlar, skor göstergeleri online öğrenim katılımcılarına istedikleri sonuçlara ulaşmada ihtiyaç duydukları motivasyonu sağlar.

4. Kişisel Biliş

Ne yazık ki, bazı çevrimiçi öğrenim katılımcıları, kendi kendilerini engelleyen bazı inanç ve düşüncelere sahip olabilmektedir. Örneğin, e-Öğrenim kursuna kayıt olmak için gerekli becerilere veya yeteneklere sahip olmadıklarını düşünebilirler. Bu, sunduğunuz e-öğrenim deneyiminin faydalarını almalarını engelleyebilmektedir. Kişisel algıların üstesinden gelmenin en iyi yollarından biri, bunları kabul etmek ve değerlendirmektir. Çevrimiçi öğrencilere inançlarını ve varsayımlarını incelemelerini teşvik edici, onları düşünmeye zorlayan sorular sorun. Her şeyden önce olumsuz algıların varlığından haberdar olmalarını sağlayın.

5. Çok Zor e-Eğitim Materyalleri

Etkili bir e-öğrenme deneyimi oluşturmak, tam dengeyi bulmaktan ibarettir. Eğer eğitim çok kolay olursa, çevrimiçi öğrenciler sıkılıp ayrılabilirler. Eğer çok zorsa da, sinirlenip pes edebilirler. Bu nedenle ideal düzeyde zorluğu bulmak için kitlenizi araştırmanız ve ön değerlendirmeler yapmanız gerekir. Amaç, onlara tüm e-Öğrenim kursunda çok zorluklar yaşamadan bir başarı hissi vermektir. Ayrıca motivasyonlarını artırmak için uzun vadeli hedefleri daha yönetilebilir kilometre taşlarına bölebilirsiniz. Çevrimiçi öğrencilerin kendi ilerlemelerini takip etme ve yol boyunca başardıklarını görme ve bunların sevincini yaşama fırsatları olmalıdır.

6. Yetersiz Destek

Çevrimiçi öğrencilerinizden bazıları e-Öğrenme programında kendi başlarına kolayca ilerleyebilirler. Bu kişiler herhangi bir ilave yardıma ihtiyaç duymazlar ve e-Öğrenim kursunda kolaylıkla gezinebilmektedirler. Diğer yanda ise tüm e-öğrenim deneyimi boyunca devamlı olarak yardıma ihtiyaç duyanlar vardır. Öğrenim Yönetim Sistemini kullanırken sorunlar yaşar ya da konuyu zorlayıcı  bulabilirler. Bu ikisinden hangi kategoriye girdiklerine bakılmaksızın, öğrencilerin desteğe DAİMA erişimleri olması gerekir. Onlara kavrayışlarını geliştirmek için kullanabilecekleri iletişim bilgileri ve çevrimiçi kaynakların bağlantılarının bir listesini sağlıyor olmalısınız.

7. Toplumsal Katılım Olmaması

Bazı insanlar e-Öğrenmeyi soyutlanma ve yalnızlık ile ilişkilendirir. Bu kişiler, bilgilerini genişletmek isterler, ancak bunu tek başlarına yapmak istemezler. Bu nedenle, e-Öğrenim kursunuz için aktif bir çevrimiçi öğrenme topluluğu oluşturmanız gerekir. Çevrimiçi öğrenicilerin akranlarına sorular sorup onlarla etkileşime geçebilecekleri sosyal medya grupları ve çevrimiçi forumlar oluşturun. Yardımcı makaleler ve multimedya bağlantıları bulunan bir e-öğrenme blogu veya bir web sitesi yaratın. Başka bir seçenek ise, akranlar arası problem çözme pratikleri uygulamalarına olanak sağlayan çevrimiçi grup dayanışması faaliyetleri geliştirmektir. İletişim kurmalarına, belgeler paylaşmalarına ve görev atamalarına yardımcı olabilecek çeşitli Proje Yönetimi çevrimiçi platformları vardır. E-Öğrenim web seminerleri de topluluğa katılımı teşvik etmek ve soyutlanma duygularını önlemek için başka bir yoldur.

8. Çevrimiçi Öğrenim Katılımcısının Sıkılması

Bu liste ‘sıkılma’ olmadan tamamlanmazdı. Sıkılma ön plana çıktığında, çevrimiçi öğrenim katılımcıları sistemden çıkış yaparlar. Bu sıkıntıyı tek seferde ve herkes için çözmek, e-Öğrenim profesyonelleri için önemli bir hedeftir. E-Öğrenme kursunuzu etkileyici ve ilham verici kılmanın gizli bir tarifi yoktur. Ancak sıkıntıyı önlemenin en iyi yolu çevrimiçi öğrencilerinizi tanımaktır. Beklentilerini, ihtiyaçlarını ve hedeflerini belirlemek için anketler, mülakatlar ve ön değerlendirmeler yapın. Bu e-Öğrenim geri bildirimlerini, gerçek hayat sorunlarını çözen alakalı ve ilişkili e-Öğrenme deneyimleri oluşturmak için kullanın. Buna ilave olarak, çevrimiçi öğrenicilerin e-Öğrenme faaliyetlerini seçmelerine imkan veren kişisel öğrenme rotaları geliştirin.

Bu 8 ipucunu e-Öğrenme engellerini aşmak için kullanın ve çevrimiçi öğrenim katılımcılarınıza e-Öğrenme deneyimi hakkında heyecan kazandırın. Onlara kendilerini alıkoyan algılarının ötesine geçmelerinde sık görülen e-Öğrenim yanlış algılamalarına ışık tutarak yardımcı olabilirsiniz. En önemli hususun kişisel bir bağ kurma ve ihtiyaç duydukları bireyselleştirilmiş desteği sunma olduğunu unutmayın.

 

Related Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

« »