2017’de Denenmesi Gereken 3 Sosyal e-Eğitim Stratejisi

Şub 8 • E-ÖĞRENME, EĞİTİM İÇERİĞİ, GENEL • 216 Views • Yorum yok 2017’de Denenmesi Gereken 3 Sosyal e-Eğitim Stratejisi

Sosyal öğrenme yeni bir kavram olmasa da günümüzde çok daha fazla önem taşır hale gelmiştir. Bu yıl içeriklerinizde kullanabileceğiniz 3 sosyal e-Eğitim stratejisine göz atalım.

Elucidat’ın 2017 için en önemli 10 e-Eğitim trendinden biri olan sosyal e-Eğitim, sektörde önemli rol oynayacak yeni ve büyük trendlerden biridir. Peki, sosyal öğrenme nedir?

Sosyal e-Öğrenme hedef kitle ve hedef kitlenin ihtiyaçlarına karşılık verebilen içerik olmasının yanında doğru zaman, doğru format ve doğru aygıt gibi tüketimin olmazsa olmaz kıstaslarına uyar ve bireylerin kişisel ihtiyaç ve tercihlerine uyum sağlar.

Sosyal e-Eğitim, Eğitimin formalitelerini sosyal öğrenmenin informaliteleri ile bağdaştırmada katkı sağlar; bu da, bireyleri eğitime angaje etmede kritik önem taşır. Bunun yanında sosyal e-Eğitimden işyerinde öğrenmeyi mobilize etmede ve her zaman her yerde gerçekleşen bir öğrenme kültürü yaratmada da faydalanılabilir.

Eğitim içeriklerinizde bu yıl uygulayabileceğiniz 3 sosyal eÖğrenme stratejisi şunlardır:

1. Tabandan Öğrenmeyi Teşvik Edin ve Etkin Kılın

Bilgi güçtür. Çalışanlarınızın geniş bilgi tabanlarından istifade edilmesi ve başkaları tarafından da kolayca paylaşılıp sindirilmesi için bunları herkese açmak mantıklıdır.

Çalışanları içerik oluşturma sürecine dahil etmek, bu kişilerin aktif katılımını sağlama ve sürdürme ve fikir ve bilgilerini meslektaşları ile paylaşabilmeleri konusunda katkıda bulunur.

Çağdaş içerik yazma araçları çalışanların kolaylıkla içerik oluşturmalarını, bu konuda iş birliği içinde çalışmalarını ve içerik paylaşmalarını mümkün kılmaktadır. Yöneticilerinize ekipleriyle paylaşma, müşterek çalışma ve onları hazırlama yolunda ihtiyaç duydukları araçları sağlayın.

2. Cevapları Kitle Kaynak Etmek için Anketler Kullanma ve Fikirleri Grupla Paylaşma

Yeni öğrenme araç ve teknolojilerini kullanma konusunda açık fikirli olun. Şimdilerde bazı araçlar öğrencilere anketler yapıp yanıtları tüm öğrenme grubuna sunmanıza olanak sağlamaktadır. Sonuçları diğer öğrenim katılımcıları ile paylaşmak öğrenmede önemli bir etki oluşturur.

Sosyal anket ve araştırmalar, öğrenim tasarımı süreci öncesinde veya esnasında performans ihtiyaçları hakkında daha fazla bilgi edinebilmenize yardımcı olur.

3. e-Eğitim Modülünün Ötesinde Düşünün

eEğitiminiz modülden ibaret değildir. Modülün sonunu bir son olarak değil istediklerinizi elde etmenin bir kısmı olan bir süreç ve yolculuk olarak görün. Buradan haber bülteni üyelikleri, ilgili online makaleler, güncel konu bilgilendirmeleri (AndsersPink aracılığı ile olduğu gibi) gibi işyeri sosyal öğrenme platformlarına geçiş yapın. Öğrenim katılımcılarının sürekli fikirlerini alın ve ihtiyaçlarıyla uyumlu daha fazla içerik sağlayın.

Son Düşünceler

eEğitim ve sosyal öğrenme platformları arasında bağlantı sağlamak eğitim teknolojilerinin benimsenmeye devam etmesi ile kolaylaşacaktır. Bir sonraki adım Öğrenme ve Geliştirme liderinin sorumluluğundadır. Müşterek çalışmayı etkin kılan araçlarla içerik yaratımına insanları yönlendirmeye nasıl başlayabilirsiniz? Ve eEğitim içeriği dahilinde canlı sosyal öğrenme deneyimlerini nasıl yaratıp işler hale getirebilirsiniz?

Related Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

« »